Monday, July 12, 2010

FUTSAL & VOLLEYBALL


minggu lepas, kami berhempas pulas bagi menjayakan sukan futsal & volleyball. kali ini matrade merupakan penganjur bagi sukan futsal yang diadakan pada hari sabtu di sport seven, wangsa maju. kerol merupakan salah seorg urusetia and dilla bermain untuk pasukan matrade.

hari jumaat...

debaran semakin memuncak...sabtu de futsal and ahad plak de volleyball. pada hari jumaat team volleyball de perjumpaan dengan penaung, iaitu dato' noharuddin nordin. beliau telah memberikan kata2 semangat untuk membakar semangat pasuka volleyball matrade lelaki & jugak perempuan. sedikit gambaran semasa perjumpaan itu :

bola yang hanya digunakan untuk bergambar



sedang asyik mendengar



team volleyball pompuan yang menggalas harapan matrade


hari sabtu...

pertandingan futsal bermula around kul 8.30 pagi. untuk perlawanan pertama matrade bertemu miti dan matrade menang dengan gol 3-0 dan perlawanan seterusnya matrade menentang sme corp dan menang dengan gol 3-1.


masa break...



bersama supporter matrade yang setia menunggu sehingga habis



matrade layak ke final dan menentang mida. dan akhirnya matrade menjuarai futsal wanita dengan kemenangan gol 2-1...mida kecundang di tangan matrade. jutaan terima kasih di ucapkan kepada penyokong2 matrade dan matrade FC yang begitu bersemangat menyokong pasukan futsal matrade lelaki dan wanita. antara sebab lawan2 matrade kecundang kerana di pyscho oleh penyokong matrade yang hebat2. siap dengan vuvuzela plastik and gendang lagi...mmg happening habis la!




hari ahad

laluan pasukan bola tampar pompuan matrade ke semi final agak mudah kerana midf telah menarik diri. oleh itu, matrade telah menentang miti untuk menentukan siapa juara kumpulan dan matrade telah menjuarai perlawanan pertama. manakala team volleyball lelaki matrade bertemu mpc pada perlawanan pertama dan kecundang. selepas itu, matrade bangkit menentang miti dan menjuarai perlawanan tersebut. kemudian matrade menentang midf dan melepasi halangan dengan rubber set.
di semi final, matrade pompuan bertemu dengan sme corp dan menang perlawanan tersebut. di peringkat final matrade bertemu mida. perlawanan sgt sengit dan matrade gagal mempertahankan kejuaraan tahun lepas. mana xnya, mida main sgt agresif mungkin berpunca daripada kekalahan semasa futsal hari sabtu lepas. bagi pasukan lelaki plak, matrade kalah menentang mpc.

coretan pada hari ahad


suasana di court


masa sibuk2 nak warm up



dua2 pun join volleyball



aik...org lain mana erk??

walaupun matrade naib johan both lelaki & wanita, matrade tetap kalah bergaya...kami xrasa down sbb kami main dengan profesional, bukan kerana dendam. kami main sbb kami suka volleyball. kami main sbb kami de team spirit yang kuat. kami bersatu dalam court. alhamdulalliah, tiada kecedaraan pada sesiapa pun. kami juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih pada dato' sbb sudi menjeguk kami di court. walaupun penat main golf then g kenduri plak, dato' dtg jugak bagi support. lebih terharu bila dato' dtg ptg tue pakai jersi volleyball. mmg terharu abis la...terima kasih jugak bt president kelab/setiausaha kelab yg dtg dari tghri sampai abis.. to all supporters, matrade fc, geng2 semua....terima kasih bnyk2....next year kami akan kembali lg...

No comments:

Post a Comment