Wednesday, February 29, 2012

SETUJU!

KUALA LUMPUR - Konsert penyanyi wanita Amerika, Erykah Badu yang dijadual berlangsung di ibu negara malam ini dibatalkan kerana melanggar garis panduan Agensi Pusat Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal).


Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim dalam kenyataan yang disiarkan dalam laman Tumblr beliau berkata, persembahan itu juga dibatalkan kerana melanggar syarat-syarat kelulusan iaitu menyentuh sensitiviti agama, bangsa serta nilai budaya masyarakat Malaysia.Erykah Badu yang berasal dari Dallas, Texas pernah memenangi anugerah Grammy dan dijadual membuat persembahan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur di sini malam ini.


Erykah sudah pun berada di Kuala Lumpur sejak Ahad lalu.Rais berkata, perbuatan artis itu meletakkan tulisan kalimah Allah di badan tanpa baju adalah satu penghinaan kepada agama Islam dan merupakan kesalahan yang serius."Perlanggaran syarat ini telah menimbulkan bantahan masyarakat yang boleh menjejaskan keselamatan negara dan memberi impak negatif kepada imej kerajaan," katanya



ini merupakan artikel mengenai pembatalan konsert Erykah Badu ekoran terpampang gambar artis pompuan nie yang mempunya tatu perkataan Allah di dalam tulisan arab di akhbar tempatan The Star.


dilla mmg sgt BERSETUJU dengan langkah2 yang diambil oleh kerajaan...Saya sbg rakyat MALAYSIA sgt BANGGA dengan pendirian tegas kerajaan terhadap artis yang mempersendakan agama Islam dan Allah.


ape yang menyebabkan konsert ini dibatalkan???


1. Erykah Badu telah melanggar syariat agama Islam;

2. mempermainkan kalimah Allah ; dan

3. melanggar sensitiviti masyarakat Islam yang Beriman


xkesah la klu de artis Malaysia yang cetek akal melalak di Twitter dan Facebook menyatakan ketidakpuasan hati mereka terhadap pembatalan ini. wahai artis2...korang nie kenapa???xrasa sensitif langsung ke? ape yang Kerajaan lakukan untuk menjaga kesucian agama kita, agama Islam. Wahai Baki Zainal, Adibah Noor, Hunny Madu, Daphnie dan yang lain2...tlg la jgn nak komen ape2 klu ilmu ttg agama pun xberapa nak bagus! dilla xkata ilmu agama yang dilla ada nie bagus, tp at least i feel so insulted with Erykah Badu's photo in The Star. Lagi satu yang dilla xpuas hati is, The Star newspaper yang BANGANG sgt letak gambar tue nape? dah xde gambar lain ke nak letak? xde mata ke korang? xde rasa sensitif ke? u guys are so STUPID! dari wartawan hingga la editor..BODOH tahap binatang!


mmg entry dilla nie agak emo...xkesah la yang penting dilla BENCI org yang menghina ISLAM!


No comments:

Post a Comment